Definieer de organisatiewaarden

Probeer als bedrijf jouw organisatiewaarden of kernwaarden te definiëren. Dit zijn de eigenschappen of drijfveren die laten zien waar het bedrijf voor staat.
Organiseer dilemmatraining en sensibiliseer medewerkers rond ethische vraagstukken of dilemma’s

Organiseer dilemmatraining. Hier leert men omgaan met morele dilemma’s en integriteit. Mensen worden hier meer bewust van gedrag, gevolgen en keuzes. Zo kunnen ze in de toekomst ethische vraagstukken of dilemma’s op een goede manier aanpakken.
Schrijf een beleid rond goed bestuur

Probeer een beleid uit te werken waar het thema “goed bestuur” centraal staat.
SDG’s op agenda plaatsen op de management vergadering

Zet de Sustainable Development Goals op de agenda zodat dit besproken wordt tijdens de vergadering met het management.
Breng alle stakeholders in kaart

Probeer als bedrijf alle stakeholders in kaart te brengen zodat er een duidelijk overzicht is.
Partners selecteren op vlak van duurzaamheid

Sta stil bij het kiezen van partners. Ga voor bedrijven waar duurzaamheid ook belangrijk is.
Transparant zijn als bedrijf en rapporteren

Doelstellingen zetten en meer traceren wat er gedaan wordt.
Ondersteun organisaties en/of onderzoek die instaan voor partnerschappen om de doelen te bereiken

Ondersteun als bedrijf organisaties en/of onderzoeken die gericht zijn op het vormen van partnerschappen. Dit om de vooropgestelde doelen te bereiken.
Communicatie opzetten rond duurzaamheid en acties rond SDG’s

Zet communicatie op rond duurzaamheid en de acties die jouw onderneming onderneemt rond de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen.
Deel infrastructuur, kennis en ervaring met anderen

Deel de door jouw bedrijf opgebouwde kennis, ervaring en infrastructuur met anderen.