Voer actie tegen fakenews en privacy

Voer actie tegen fakenews en (issues met betrekking tot) privacy. Maak bv. gebruik van cases.
Deel infrastructuur, kennis en ervaring met anderen

Deel de door jouw bedrijf opgebouwde kennis, ervaring en infrastructuur met anderen.
Doe mee aan de week tegen pesten

Neem deel aan de week tegen pesten. Doe bijvoorbeeld mee aan de Stip It actie.
Breng alle stakeholders in kaart

Probeer als bedrijf alle stakeholders in kaart te brengen zodat er een duidelijk overzicht is.
Stel een anti-corruptie beleid op

Stel een beleid op gericht op anti-corruptie. Hierin staan maatregelen, procedures, en controles die ingesteld zijn in een onderneming om de toepasselijke anticorruptiewetten na te leven.
Partners selecteren op vlak van duurzaamheid

Sta stil bij het kiezen van partners. Ga voor bedrijven waar duurzaamheid ook belangrijk is.
Stel een missie en visie op en integreer hierin duurzaamheidselementen

Formuleer de bedrijfsmissie en -visie en zorg ervoor dat duurzaamheidselementen hierin geïntegreerd zijn.
Ondersteun organisaties en/of onderzoek die instaan voor partnerschappen om de doelen te bereiken

Ondersteun als bedrijf organisaties en/of onderzoeken die gericht zijn op het vormen van partnerschappen. Dit om de vooropgestelde doelen te bereiken.
Definieer de organisatiewaarden

Probeer als bedrijf jouw organisatiewaarden of kernwaarden te definiëren. Dit zijn de eigenschappen of drijfveren die laten zien waar het bedrijf voor staat.
Organiseer dilemmatraining en sensibiliseer medewerkers rond ethische vraagstukken of dilemma’s

Organiseer dilemmatraining. Hier leert men omgaan met morele dilemma’s en integriteit. Mensen worden hier meer bewust van gedrag, gevolgen en keuzes. Zo kunnen ze in de toekomst ethische vraagstukken of dilemma’s op een goede manier aanpakken.